[ad_1]
استخدام و کاریابی؛ بیشترین سهم آگهیهای دانشجویی در دیوار
بیشترین سهم آگهیهای «دانشجویی» در دیوار و در ۸ ماه نخست امسال متعلق به دسته «استخدام و کاریابی» بوده و در هر ۱۲ زیردسته آن چنین آگهیهایی منتشر شده است. کتابهای رشتههای حقوق و روانشناسی مجموعا ۵۴ درصد کل جستجوهای کتابهای دانشگاهی را در دیوار در ۸ ماه نخست امسال در اختیار داشتهاند.
طبق آمار رسمی، بیش از ۳ میلیون دانشجو در ایران مشغول به تحصیلاند. نیمی از این دانشجویان در رشتههای علوم انسانی تحصیل میکنند، حدود ۲۴ درصدشان در فنی و مهندسی و ۸ درصدشان در علوم پزشکی. بقیه گروههای آموزشی هم در رتبههای بعدی قرار دارند. جالب است که بیشترین جستجوی کتابهای دانشگاهی در دیوار هم متعلق به گروه علوم انسانی، به خصوص حقوق و روانشناسی است. کتابهای این دو رشته در این ۸ ماه بیشتر از نصف جستجوهای کاربران دیوار را به خودشان اختصاص دادهاند.
اما همه زندگی دانشجویان خلاصه در کتاب و درس و مشق نیست. بسیاری از دانشجویان به دلیل هزینههای بالای زندگی و همچنین شهریه دانشگاههایشان ناچارند کار کنند و درآمدی داشته باشند. بعضیها هم البته در همان دوران دانشجویی به دنبال کسب تجربه در بازار کار هستند و جویای شغل. دادههای دیوار نشان میدهد هر دو دسته این دانشجویان میتوانند به یافتن شغل حتی در بازار کساد این روزها هم امیدوار باشند. شاهدش این است که در دستههای مختلف دیوار، بعضی از آگهیهای استخدام، کارجوی دانشجو میخواهند یا کارجویان دانشجو را نیز برای آن موقعیتهای شغلی میپذیرند.
به مناسبت روز دانشجو نگاهی انداختهایم به آمارهای پلتفرم دیوار تا ببینیم بیشتر در کدام دستههای دیوار آگهیهای دانشجویی منتشر میشود، بیشترین مشاغلی که در این آگهیها با کلمه «دانشجو» در ارتباط است کدام است، کتابهای دانشگاهی چه سهمی از جستجوها را در دیوار در اختیار دارند و کتابهای چه رشتههایی از همه پرجستجوترند. پاسخ همه این سوالات و بیشتر از اینها را میتوانید در ادامه بخوانید.
«کار دانشجویی» در دیوار
به گزارش اتاق خبر دیوار، دانشجویان مانند بسیاری از عناوین دیگرِ صنفی یا شغلی دسته مستقلی در پلتفرم دیوار ندارند. به همین دلیل برای اینکه ببینیم در کدامدستههای دیوار، مرتبط با دانشجویان آگهی منتشر شده، به سراغ تمام آگهیهایی رفتهایم که کلمه «دانشجو» در عنوان یا متنشان به کار رفته است. بررسی این آگهیها نشان میدهد دسته «استخدام و کاریابی» (با ۲۷ درصد) بیشترین سهم را از این آگهیها در اختیار دارد و پس از آن به ترتیب دستههای املاک و کالای دیجیتال قرار دارند.
[ad_2]
منبع
نظرات کاربران